Tips & tricks
Browser
De werking van de Milieubarometer is afhankelijk van de gebruikte internetbrowser(versie). Chrome, Safari en Firefox draaien meestal probleemloos.
Mijn ingevulde gegevens zijn verdwenen
De Milieubarometer slaat ingevulde gegevens automatisch op zodra je een invulvakje verlaat. Mochten jouw invulgegevens toch zijn verdwenen, dan kan het zijn dat:
- Je via een firewall werkt en jouw pc het HTTPS-beveiligingscertificaat van de Milieubarometer niet herkent. Je kunt dit aankaarten bij jouw interne technische dienst.
- Je, zonder eerst uit te loggen, de browser in 1x hebt afgesloten (met het kruisje rechtsboven). In dat geval worden de gegevens in het vakje waarin je werkte niet opgeslagen.
- Je jouw barometer in meerdere browserschermen open heeft staan. De wijzigingen die je dan in het ene scherm maakt worden in het andere scherm pas zichtbaar als je dat scherm hebt ververst (F5).
- Twee gebruikers in dezelfde Milieubarometer invullen en elkaar (per ongeluk) tegenwerken.
- Je per ongeluk naar een andere barometer of ander barometerjaar kijkt.
De Milieubarometer functioneert niet naar behoren
De milieubarometer kan in de war raken door bijvoorbeeld netwerkstoringen (binnen of buiten het bedrijf) terwijl je in de Milieubarometer aan het werken bent of als jouw computer op een ander programma vastloopt. In dat soort gevallen zijn de problemen vaak op te lossen door:
- Uit te loggen en weer opnieuw in te loggen.
- De “cache”(bewaarde pagina geheugen) van jouw browser leeg te maken en cookies te verwijderen. Dat doe je door ctrl-shft-del in te drukken. Of via het menu ‘Browsergeschiedenis verwijderen’.
- Upgraden naar de laatste versie van jouw browser.
- Een andere browser te gebruiken. In Firefox, Chrome en Safari werkt de Milieubarometer over het algemeen probleemloos.
- Te testen waar jouw probleem vandaan komt:
- Op een andere computer proberen. Helpt dat, dan ligt het aan de softwarecombinatie op hun computer.
- Een collega vragen om in te loggen op jouw computer (vanuit zijn profiel). Helpt dat dan ligt het aan persoonlijke instellingen en/of de computer.
- Het op een later tijdstip nogmaals te proberen.
- Extensies ons (tijdelijk) uitschakelen, zie voor een instructie de Microsoft Edge helppagina. Helpt dat dan ligt het aan een of meer van de extensies.
- De pop-up blokkering uit te schakelen.
Probleem niet opgelost?
Neem dan contact met ons op (010-2382828). Wij denken/kijken dan graag met je mee.
Wij kunnen je vaak sneller helpen als je ons jouw browser (Edge/Firefox/Chrome, versienummer en operatingsysteem (Windows10/8/7/Windows Vista/MacOS/…) doorgeeft.